Néhány egyszerű tipp, amit már ma is kipróbálhatsz a nyugtató alvásért

Nem lenne csodálatos reggelente kipihenten ébredni? A szakértők szerint ilyenkor nem csak jobb hangulatúak, de összeszedettebbek, magabiztosabbak és produktívabbak is vagyunk.
Néhány egyszerű tipp, amit már ma is kipróbálhatsz a nyugtató alvásért

Ideális esetben az alvás során 5-6 alváscikluson megyünk keresztül, amelyek egyenként 90 percesek.

Ám hogy a mi számunkra mennyi a megfelelő alvásmennyiség, azt legkönnyebben egy pihenőnapon vagy nyaralás közben mérhetjük le, amikor nem kell a vekkerre ébrednünk. Így kitapasztalhatjuk, hánykor érdemes ágyba bújni.

A legtöbben 7 és fél-9 óra közti alvásmennyiséget igényelnek, hogy jól funkcionáljanak a hétköznapokban - mint azt élsportolókkal végzett kutatások is igazolják.

A lehető legjobb alvás érdekében tartsuk hűvösen, 16-18 fokos hőmérsékleten a hálószobát, és teljesen sötétítsünk be.

Iktassuk ki a tévét, a számítógépet és a telefont is, hogy teljesen a pihenésre koncentrálhassunk.

Itt is az ismétlés a tudás anyja: alvás előtt gondoljunk végig három dolgot, amiért az adott napon hálásak voltunk! Így megállíthatjuk a negatív gondolati spirált, amibe sokan hajlamosak belekerülni.

Az sem árt, ha kellemes környezetet teremtünk, nyugtató színekkel és képekkel vesszük magunkat körül a hálószobában.

Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Egyre többen nyitnak az egészséges életmód felé, de hiányzik a kitartás

Egyre többen nyitnak az egészséges életmód felé, de hiányzik a kitartás

A statisztikák szerint az egészséges életmód a többségnek még mindig csak egy fogadalom.