Jeep Wrangler – Megérkezett az utód!

Alumínium karosszéria elemek, új motorok, kiváló terepjárási tulajdonságok és dögös külső jellemzi az amerikai újdonságot.
Jeep Wrangler

Az új Wranglerben nagyon bízik a Jeep, ezt mutatja, hogy a toledói üzemben új csarnokot építettek a számára, ráadásul ebben gyártják a Dana legendás merev futóműveit is. Az új üzemrészbe telepítettek nagy mennyiségű friss gépet, présformát és berendezést, mert az újdonság ajtajai, motorháza, szélvédő kerete és a sárvédői, már nagy-szilárdságú alumíniumból készül. Ezek és a felhasznált magnézium alkatrészek, a tömeg csökkentés miatt kerültek be az autóba. A két, négy ajtós változatok és a puha-keménytetős kialakítás megmaradt, de várható még újdonság a karosszériák téren.

Elég sok kémfotó kering a neten, úgyhogy szinte biztosnak mondható, hogy a Wrangler kisteherautó kivitelben is kapható lesz. Ez abból is következtethető, hogy sok alkatrésze azonos lesz a napokban megújult Ram kisteherautóval. A platós verzióval két legyet üt egycsapásra a Jeep: az egyik, hogy bővíti a népszerű modelljének a kínálatát. A másik, hogy ezzel a lépéssel kifogja a szelet a tuningcégek vitorlájából, mert eddig pl. az AEV készített belőle pickupot. A gyári kivitel pedig "ezer" éve eltűnt a Wrangler elődjének a választékából.

Motor téren is változtak a dolgok, a régi kínálatból megmaradt a 3,6 literes V6-os, amely 285 lóerőt és 352 Nm-t tud. Alá érkezett a 270 lóerős, kétliteres turbós motor, aminek a nyomatéka 450 Nm, ez az erőmű 48 voltos rendszerrel megtámogatott lágy hibrid.

A legütősebb a jövőre érkező háromliteres turbódízel, itt már 600 Nm szalad szét a hajtásrendszerben, miközben 260 lóerő áll rendelkezésre. Az óriási nyomatéka miatt, ez a terepezésre a legalkalmasabb motor. A motorokhoz hatsebességes kézi kapcsolású és nyolcsebességes automataváltót lehet csatlakoztatni.

A ruha alatti technika megmaradt a klasszikus terepjárós, tehát létraalváz viseli a terheket, ami könnyebb és szilárdabb az elődjénél. A Dana által készített merev tengelyek kerültek a Wrangler alá, a terepet még jobban bíró Rubicon kivitel pedig a rendkívül strapabíró Dana 44-est kapta meg.

A hajtástechnika szintén korszerűsödött. Elérhető a 4x4-es rendszerben a Command-Trac, a Rock-Trac és az új Selec-Trac rendszer. Megérkezett a frissebb, elektromosan kapcsolható Tru-Lock és Trac-Lock elnevezésű önzáró differenciálzár. Persze megmaradt az elődnél is használt, kikapcsolható kanyarstabilizátor.

Végezetül két adat: az 1587 kilós utánfutót vontató új Wrangler, 76 centis vízben tud gond nélkül közlekedni.

Benedek Attila
Fotó: Jeep

Kapcsolódó cikkek

Hogyan vehetünk vagy adhatunk el használt autót gyorsan?

Hogyan vehetünk vagy adhatunk el használt autót gyorsan?

Az autóvásárlás és eladás folyamata sokak számára kihívást jelenthet. Azonban néhány alapvető lépés és fontos szempont betartásával könnyen megkönnyíthetjük a folyamatot.

Használtautó-kereskedés - Megéri ott választani?

Használtautó-kereskedés - Megéri ott választani?

Használt autót sokan vásárolnak és nem csak azok, akik nem tehetik meg, hogy újat vegyenek. Mindenkinek más az elképzelése az autó vásárlásról, van akinek a használt is tökéletesen megteszi.

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler – Megérkezett az utód!

Megmaradt a karakteres külső, a merev tengelyek és a kiváló terepjáróképesség